Tuesday, June 21, 2011

Bach Motet, Jesu, Meine Freude---Jesus, My Joy



Chorus

Jesu, meine Freude,
Jesus, my joy,

Meines Herzens Weide,
My heart's delight

Jesu, meine Zier,
Jesus, my treasure

Ach wie lang, ach lange
Ah how long,ah how long

Ist dem Herzen bange
must my heart be anxious

Und verlangt nach dir!
And full of longing for you!

Gottes Lamm, mein Bräutigam,
Lamb of God, my bridegroom

Außer dir soll mir auf Erden,
Besides you there is in on earth

Nichts sonst Liebers werden.
Nothing else that is dearer to me.

Es ist nun nichts Verdammliches an denen, die in Christo Jesu sind,
die nicht nach dem Fleische wandeln, sondern nach dem Geist. Romans 8:1
There is now no condemnation in them who are in Christ
and who walk not according to the flesh but according to the Spirit.

Unter deinem Schirmen
Beneath your protection

Bin ich vor den Stürmen
I am free from the raging

Aller Feinde frei
Of all enemies.

Laß den Satan wittern,
Let the devil sniff around,

Laß den Feind erbittern,
let my enemy become incensed

Mir steht Jesus bei.
Jesus stands by me.

Ob es itzt gleich kracht und blitzt,
Even though thunder crashes and lightning blazes,

Ob gleich Sünd und Hölle schrecken:
Even though sin and hell terrify

Jesus will mich decken.
Jesus will protect me.



Here is the beginning of my post. And here is the rest of it.

No comments:

Post a Comment

Share This